• +971 4 2883303
  • info@mirdifamericanschool.ae
  • Algeria Street -11A- Mizhar 1 P.O. Box : 79195 Dubai - UAE
  • Arabic Department

    Arabic Department

    Arabic A & B:

    Mirdif American school utilize the curriculum of the Ministry of Education in teaching Arabic, along with the objectives of the general framework of curriculum standards for 2017,that also issued by the Ministry of Education, whether for native speakers or non-native speakers, starting from grade one to grade eight.

    Teachers focus on supporting the skills of reading and comprehension the continuous daily and weekly use of the (I Read Arabic) website, whether for native or non-native speakers.

    Teachers count on clear assessment mechanisms for all branches of the subject, such as: dictation – reading – reading comprehension – listening and writing composition, through semi-monthly, semi-term and end-of-semester assessments, in addition to the quarterly project submitted by the student as part of the practical evaluation of performance.

    *The Arabic Department has offered a set of activities and competitions that support the skills of reading, speaking and writing stories. Which reflect positively on the students’ academic progress.

    *Teachers provide reinforcement lessons for lower-achieving students at the beginning of each semester that last for 8 weeks, which reflect  positively in the improvement and development of the performance of most of this category according to the results and the analysis that each teacher provides on the students’ performance at the end of each semester.

     

    اللغة العربية A &B :

    تعتمد المدرسة منهاج وزارة التربية والتعليم في تعليم مادة اللغة العربية جنبا إلى جنب أهداف الإطار العام لمعايير المناهج لعام 2017 و الصادر أيضا عن وزارة التربية و التعليم  سواء للناطقين بها أو الناطقين بغيرها  بدءا من الصف الأول و حتى الصف الثامن .

    يقوم المعلمون بالتركيز على دعم مهارات القراءة و فهم المقروء من خلال التوظيف اليومي و الأسبوعي المستمر لموقع ( أقرأ بالعربية ) سواء للطلبة الناطقين بها أو الناطقين بغيرها .

    يعتمد المعلمون آليات تقييم واضحة لجميع فروع المادة مثل : الإملاء – القراءة – فهم المقروء – فهم المسموع  و التعبير  و ذلك عبر تقييمات نصف شهرية و نصف فصلية و نهاية الفصل بالإضافة إلى المشروع الفصلي الذي يقدمه التلميذ كجزء من التقييم العملي للأداء .

    يطرح قسم اللغة العربية مجموعة من الأنشطة و المسابقات التي تدعم مهارات القراءة و التحدث وكتابة القصص بما ينعكس إيجابا على مستوى التقدم الدراسي للتلاميذ .

    كما يقدم المعلمون دروسا للتقوية للطلبة الأدنى تحصيلا مع بداية كل فصل دراسي و تستمر مدة 8 أسابيع مما ينعكس ايجابا في تحسن وتطور أداء معظم هذه الفئة بحسب النتائج و التحليل الذي يقدمه كل معلم عن أداء التلاميذ في نهاية كل فصل .

    التربية الإسلامية  A &B :

    تعتمد المدرسة منهاج وزارة التربية والتعليم في تعليم مادة التربية الإسلامية جنبا إلى جنب لأهداف الإطار العام لمعايير المناهج لعام 2017 و الصادر أيضا عن وزارة التربية و التعليم ، سواء للناطقين بها أو الناطقين بغيرها بدءا من الصف الأول و حتى الصف الثامن .

    يعتمد المعلمون آليات تقييم واضحة لجميع فروع المادة مثل : التلاوة – حفظ الايات المقررة – حفظ الاحاديث – فهم الموضوعات و و ذلك عبر تقييمات نصف شهرية و نصف فصلية و نهاية الفصل بالإضافة إلى المشروع الفصلي الذي يقدمه التلميذ كجزء من التقييم العملي للأداء .

    نحرص في قسم التربية الإسلامية على تقديم مسابقات القرآن و الحديث و إحياء المناسبات الدينية مما يسهم إيجابا في رفع مستوى التلاميذ أكاديما .

    يركز المعلمون بشكل أساسي على بناء منظومة قيمية و أخلاقية تسهم في بناء الشخصية المسلمة المعتدلة التي تحافظ على هويتها و تنتمي لوطنها و تتعايش مع الجميع  .